Table of Contents
Zo blijft het kopen van jouw nieuwe auto een feestje - Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & .... Ben je meer op zoek naar een uitgebreid stappenplan? Lees dan ook ons nieuwe blog. Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & ... Hierbij alvast een overzicht van de 11 punten. Deze worden in de volgende sectie uitgebreid behandeld. Het is heel verleidelijk om zonder budget naar het occasionaanbod te gaan kijken
Ongemerkt ga je naar steeds duurdere auto’s kijken (Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & ...). En misschien denk je wel dat je een flinke korting krijgt, waardoor je de auto nog wel kunt betalen. In de praktijk loopt het meestal tot een teleurstelling uit. De prijs blijkt vast te staan, of er moet nog onderhoud uitgevoerd worden, waardoor de uiteindelijke prijs juist hoger wordt
Welk bedrag kun je missen? En welk bedrag wil je minimaal nog overhouden na de aanschaf? Ben je van plan je oude auto in te ruilen? Zoek dan vooraf uit wat je daar nog voor krijgt. Maak ook een overzicht met de maandelijkse vaste lasten van je nieuwe auto. De inruilwaarde valt vaak lager uit dan men verwacht, en daarmee daalt dus ook het budget voor je nieuwe auto.
Steeds vaker worden occsasions aangeboden voor meeneemprijzen (Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & ...). Voor extra garantie, een onderhoudsbeurt of een set nieuwe banden moet bijbetaald worden. Dus de auto die voor 14.995 euro te koop staat, kan je uiteindelijk ook 15.750 euro kosten. We zien het keer op keer gebeuren. Autokopers die de waarde van hun oude auto te hoog inschatten
Zo kan het maar zo dat die droomauto ineens niet meer binnen je budget valt. De oorzaak is eigenlijk niet zo verwonderlijk. Je kijkt op de occasionsites naar de vraagprijzen voor auto’s die vergelijkbaar zijn met die van jou. En daar gaat het mis (Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & ...). Want je gaat nooit dezelfde prijs krijgen wanneer je je auto inruilt
Dus hij koopt jouw auto voor een lager bedrag in, en zet ‘m dan te koop voor de bedragen die je op de occasionsites zag. Verdiep je vooraf in de inruilwaarde van je auto, in plaats van de verkoopwaarde. Heb je ergens een mooie auto gezien? Vraag ze dan eerst om een inschatting van de inruilwaarde te geven.
Let op: de inruilwaarde kan ook tussen verschillende autobedrijven flink verschillen. Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & . Een bedrijf gespecialiseerd in elektrische occasions, zal waarschijnlijk een lager bod doen op je auto met brandstofmotor - auto verkopen. Voordat wij een auto gaan keuren, hebben we altijd even contact met de verkoper. Een van de eerste vragen die we dan stellen is “Is de onderhoudshistorie aanwezig, compleet en te verifiëren?” Toch vergeten veel autokopers dit te doen
En dat is zonde, want een ontbrekende onderhoudshistorie is een van de meest voorkomende negatieve signalen. Een onderhoudsboekje raak je niet zomaar kwijt. Die kan weggegooid worden om iets te verbergen. Een teruggedraaide tellerstand bijvoorbeeld (Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & ...). Is de onderhoudshistorie wel aanwezig, maar niet helemaal compleet? Grote kans dat de vorige eigenaar de auto niet volgens schema heeft laten onderhouden
Zie je een mooie auto op een occasionsite staan? Bel dan gewoon even naar de verkoper. Vraag niet alleen of het onderhoudsboekje aanwezig is, maar vraag ook of deze volledig ingevuld is. Je zult niet de eerste zijn die een incompleet onderhoudsboekje aantreft. Soms staan er ook al foto’s van het ingevulde boekje bij de advertentie.
Steeds meer merken hanteren een digitale onderhoudshistorie. Vraag de verkoper in dat geval om een overzicht. Heb je twijfels bij de echtheid? Neem dan contact op met de garage die het onderhoud heeft uitgevoerd. Er is helemaal niets mis met een geïmporteerde auto. Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & .... Ze komen uit dezelfde fabriek rollen als de origineel Nederlandse exemplaren
En dat wordt vaak overgeslagen. Auto’s met een teruggedraaide teller, gemanipuleerde onderhoudshistorie of een schadeverleden komen meestal uit het buitenland. Helaas missen veel autokopers de negatieve signalen, of weten niet hoe ze die signalen kunnen herkennen (Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & ...). Met als resultaat een onbetrouwbare of te duur gekochte auto. Eigenlijk draait alles om signalen
We namen contact op met een Porsche-dealer, en die kon de onderhoudsgeschiedenis inzien. De laatst bekende tellerstand was twee jaar eerder geregistreerd. De Porsche had destijds een tellerstand van 280.000 km. Dit kwam voor ons niet als verrassing. Want de vraagprijs van deze Porsche was met 70.000 euro veel te laag.
Uiteraard hebben wij de klant geadviseerd om deze Porsche lekker te laten staan (Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & ...). Naast een dubieus verleden, klopt de optielijst in de advertentie vaak niet. Er staan dan bijvoorbeeld opties tussen die in werkelijkheid niet aanwezig zijn. Controleer of de gewenste opties daadwerkelijk aanwezig zijn en of de auto voldoet aan de eisen van de verzekeraar voor diefstalbeveiliging
Daarom schakelen ze ons in, zodat het ze niet weer overkomt. En achteraf blijken er bijna altijd genoeg signalen geweest te zijn. Maar die zijn niet opgemerkt of genegeerd. Bijvoorbeeld omdat je zo graag wilt geloven dat de auto helemaal goed is. De oplossing lijkt zo simpel. Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & .... Toch is het moeilijk wanneer je eindelijk de perfecte auto hebt gevonden
Sta af en toe even stil en vraag je af of het allemaal echt wel zo mooi is (Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & ...). Om je hiermee te helpen, hebben we hier de meest voorkomende signalen voor je op een rij gezet: De auto is een stuk goedkoper dan vergelijkbare occasions De tellerstand komt niet overeen met de staat of leeftijd van de auto De onderhoudshistorie is onvolledig, “kwijtgeraakt” of “sturen ze later naar je op” De verkoper stelt zich niet welwillend op Je moet een aanbetaling doen voor een proefrit De verkoper is niet bereid garantie te bieden De auto staat helemaal ingebouwd, dus een proefrit is niet mogelijk De auto heeft in korte tijd meerdere eigenaren gehad De druk wordt opgevoerd om je zo snel mogelijk het koopcontract te laten tekenen Een onafhankelijke aankoopkeuring wordt niet toegestaan De auto wordt in consignatie verkocht, maar uiteindelijk koop je rechtstreeks van de particulier Wanneer je eindelijk die perfecte occasion hebt gevonden, wil je ‘m natuurlijk zo snel mogelijk hebben
En volgens de verkoper zijn er nog drie geïnteresseerden. Sterker nog, er komt morgen iemand kijken en die wil ‘m meteen meenemen - Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & .... Maar wacht eens even. Dat ga je niet laten gebeuren. Die auto is van jou. In gedachten staat hij al bij je voor de deur. En daarom koop je de auto zonder eerst een proefrit te maken
Er komt een tikkend geluid onder de motorkap vandaan, en als je remt wijkt de auto sterk af naar rechts. Oei, misschien toch iets te snel geweest…. Die is eigenlijk heel simpel. Laat je niet opjagen door de verkoper. Die zet potentiële autokopers lekker onder druk om zo snel mogelijk zijn auto’s te slijten.
Neem gewoon de tijd om een uitgebreide proefrit te maken - Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & .... Dan vallen je direct al een aantal zaken op die niet kloppen. Neem vooral ook iemand mee. Want in je eentje zie en hoor je lang niet alles. Al helemaal niet als je helemaal wegdroomt bij het zien van de auto
Een occasion van 10.000 euro ging voor 9.000 euro mee naar huis. En met een beetje geluk kreeg je ook nog een set nieuwe banden erbij. Dat zien we steeds minder. Een korting van 10% op de vraagprijs is al helemaal zeldzaam. Toch verwachten veel autokopers nog steeds dit soort kortingen.
Je hebt een budget van 15 (auto verkopen).000 euro, maar kijkt naar auto’s met een vraagprijs van 16.000 euro (Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & .). Uiteindelijk kom je dan bedrogen uit, want die prijs blijkt vaak een meeneemprijs te zijn. De auto mag mee zoals die op dat moment is. Dus zonder een extra set banden of een onderhoudsbeurt volgens schema
Heeft de auto nog een onderhoudsbeurt nodig, wil je garantie of zijn bijvoorbeeld de banden aan vervanging toe, dan wordt de uiteindelijke prijs juist hoger dan de geadverteerde prijs. In veel gevallen kom je na de onderhandelingen uit op de prijs die in de advertentie voor de auto gevraagd wordt.
Heb je een budget van 15.000 euro, kijk dan naar auto’s met een prijs van 14.000 euro - Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & .... Zo heb je nog wat speling voor eventuele bijkomende kosten zoals garantie of een afleverpakket. Steeds vaker hanteren autobedrijven vaste prijzen. Is de auto toe aan een onderhoudsbeurt, dan mag je daar gewoon voor bijbetalen
Is het dan helemaal geen onderhandelingsruimte meer? Ja, dat gelukkig wel. Maar niet bij alle autobedrijven. Auto met schade verkopen? - Opkoper van schadeauto's & .... Er zijn verschillende zaken waarover je kunt onderhandelen. Naast de vraagprijs zijn dat de inruilprijs, kosten voor een afleverpakket of extra’s zoals een trekhaak. Het beste is om wat speling in je budget in te bouwen
Navigation
Latest Posts
Tv In Camper Zonder Schotel
Ijsland Camper Huren
Laika Camper